Çevrimiçi üyeler    
Çevrimiçi üyeler :
Çevrimiçi ziyaretçiler :
» Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi » Çağdaş Türk Sanatçıları » Sanatçı Detayı  
Google Sitede
ÜNLÜ TÜRK SANATÇILARI
GÜNÜMÜZ TÜRK SANATÇILARI
ÜNLÜ YABANCI SANATÇILAR
SANATÇI
Harun ANTAKYALI
 
«« Geri dön
 

 

HARUN ANTAKYALI

(1965, İskenderun)

Antakyalı 1965 İskenderun'da doğdu.Hacettepe Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümünü Bitirdi.
1995 Tem (Transit European Motorways) Grubunu Kurdu.
2001-2002 Sanat Kurumu, Yılın Övgüye Değer Sanatçısı Ödülünü aldı

KİŞİSEL SERGİLER

1992 Metropol İzlenimleri - İskenderun
1995 Metropol Kirlenmeler DAM Galeri - Ankara
1997 Yaşarım , Yaparım , Tüketirim, Şekerbank Ömer Sunar Sanat Galerisi - Ankara
1998 Popülist Life, Görsel Sanat Galerisi - Mersin
1998 Benim Olympos'um Yok, Anka Galeri - Ankara
1999 Olympos'u Olmayanlar Buraya, Karaca Sanat Galerisi - Ankara
2000 Melekler Düş Kuramaz, Galeri Sanatyapım - Ankara
2001 Don (suz) Kişotlar, Karaca Sanat Galerisi - Ankara
2002 Hilton Sa - Ankara
2003 Korku-yorum Galeri Artı Ankara
2004 Galeri Siyah Beyaz Ankara
2005 Metropolü Anlayan An(lar) Karaca Sanat Galerisi - Ankara
2006 Jazz Now Sanat Galerisi - Bodrum

KARMA SERGİLER

1990 Antakya Turizm Kültür Festivali
1990 İskenderun turizm Kültür Festivali
1996 Tem 459 Ankara - İstanbul
1997 Üç Kuşak Türk Resmi, Anka Galeri - Ankara
1998 Ankara'da Genç Sanat 1, Çağdaş Sanatlar Merkezi - Ankara
1998 75. Yıla Armağan, Plastik Sanatlar Sergisi
Çağdaş Sanatlar Galerisi - Ankara
Dolmabahçe Kültür Merkezi - İstanbul
1999 Üçlü Sergi, Galeri Sera - Ankara
1999 2000'e Doğru Gençler Sergisi, A.k.m. - İstanbul
2000 İkili Sergi, Picante - Bodrum
2001 Ankara Gençler Karması, Şekerbank Ömer Sunar Sanat Galerisi - Ankara
2001 Hasanoğlan Sanat Bayramı - Ankara
2002 Kargaşa 1, Kargart - İstanbul
2003 Kargaşa 2, Kargart - İstanbul
2003 Üçlü Sergi Galeri Sanatyapım - Ankara
2003 Yılbaşı Karması, Passion Sanat Galerisi - İstanbul
2003 Eksik Olan, Karşı Sanat Çalışmaları - İstanbul
2003 Ne Alırsan 100, İlayda Sanat Galerisi Ankara - İstanbul
2003 Savaşa Karşı Sanat, Galeri Sanatyapım - Ankara
2004 Kargaşa 3, Kargart - İstanbul
2004 Beşli Karma Sergi, Başak Sigorta Sanat Galerisi - Ankara
2004 Tema Sergi (Kadın), Galeri Sanatyapım - Ankara
2004 Küçük Tuvaller, Yılbaşı Sergisi Galeri Akdeniz - Ankara
2005 Art Trol, İstanbul Modern Sanatlar Galerisi - İstanbul
2005 Kargaşa 5, Kargart ? İstanbul
2005 Küçük Tuvaller Sergisi, Galeri Akdeniz - Ankara
2006 Bir sergi, Ç.B. Çağdaş Sanatlar Galerisi - Ankara

ETKİNLİKLER

1995 Metropol Kirlenmeler Performans, H.ü Beytepe Kampüsü - Ankara
1997 Konferans & Söyleşi, G.O.P Rotarac, Merit Altınel Otel - Ankara
1998 Konferans&söyleşi İçel Sanat Kulübü Mersin
1998 Yaşarım, Yaparım, Tüketirim. Performans Karum İş Merkezi - Ankara
1999 Resimleri Üzerine Söyleşi, Türkiye'de Özgür Figürcülük Sanat Kurumu - Ankara
2000 Harun Antakyalı'nın Dünya Özgür Figür Resmindeki Yeri, Söyleşi, Ank. Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi - Ankara
2001 Ankart, Karaca Sanat Galerisi - Ankara
2001 Altınoluk Festivali, Altınoluk
2001 Hasanoğlan Sanat Bayramı - Ankara
2002 Diyaloglar 1 (Meriç Aydeniz ile Müzik-Resim) - Hasanoğlan Sanat Bayramı 2 - Ankara
2002 Ankart, Karaca Sanat Galerisi
2003 Antalya 2. Resim Festivali, Cumhuriyet Meydanı, Performans - Antalya
2003 Tüyap 13, Ankara Sanatyapım ile, İstanbul
2004 Ankart, Şekerbank ile Ankara
2004 Dia Gösterisi & Söyleşi, Atölye Çamurdan - Ankara
2004 Tüyap 14, Passion Sanat Galerisi ile İstanbul
2005 Türksoy Ressamlar Buluşması ve Workshop - Akçakoca
2006 Resimler Üzerine Söyleşi ve Workshop, Özel Yüce Okulları - Ankara
2006 22. Antakya Kültür ve Turizm Festivali - Antakya

 

*   *   *

 

Harun Antakyalı '' Kendini tanımlarken'' ben kent insanıyım...'' diyor.İşlerinde ana tema hep metropol ve sokaklar, o sokakları resmetmiyor, sokakları iç mekanlarına taşıyor. Kentten ve kent insanının günlük koşuşturmalarından besleniyor, sokağı ve sokağın jargonunu çok iyi biliyor ve işlerine yansıtıyor. Sanatı sokağa çıkaran ve tekrar salonlara sokan bir isim Harun ANTAKYALI 90 lı yılların başındaki sıradışı duruşunu desteklercesine bu sergi ile oluşturduğu manifestosu gelecek kuşaklara ipuçları uzatıyor.''

 

© Gül Antakyalı

 

Harun Antakyalı Manifesto:

 

BETON

 

''Kent insanıyım , işlerimde ana tema hep metropol ve sokaklar,... O sokakları resmetmiyorum, sokakları iç mekanlara taşıyorum.

Kentten ve kent insanının günlük koşuşturmalarından beslenirim, sokağı ve sokağın jargonunu çok iyi bilirim...

Sanatı sokağa çıkaran ve tekrar salonlara sokan bir sanatçı olarak; 90 lı yılların başındaki sıradışı duruşum gelecek kuşaklara ipuçları versin istiyorum.

 

Neden beton?

 

Beton metropoldeki yapıları oluşturan ana meteryallerden biridir. Özellikle Kamusal alanda yapılan birçok sanatsal performansın zeminini oluşturur. "duvarlar, cadde ve sokaklar,viyadükler,köprüler,barajlar, setler, stadyumlar, hava ve deniz limanları, otobüs terminalleri, taşıyıcı elemanlar, v.s, v.s,...

 

İçine doğarız, çocukluğumuz ile başlayan kariyer eğitimimizde hep içinde/üstünde/altında dolaşırız. Çağımızın gereği ölümümüzde dahi yanımızdadır. Tüm yaşamımıza tanıklık eder...


Herkesin üzerine oynadığı bu materyal yalın hali ile ne kadar sanat olabilir? Minimum/maksimum.
Yalın hali minimaldir, üzerine yaşanmışlıklar katıldığında maksimal boyutta sunumlara (araç/mekan/yüzey/form) dönüşebilir.

Beton aynı zamanda;
Monocromdur,
Kimyasaldır,
Fiziksel gücü vardır.
Korur, yok eder. (yaşamsaldır)

Beton koruyucu olduğu kadar ürkütücüdür de.
Sanatsal bir objeye dönüştüğünde veya Sanat'a malzeme olarak kullanıldığında kışkırtıcıdır.

Yalın halleri ile neler yapılabileceğinin farkına kafa yormak düşüncelerimizi kışkırtıcı bir boyuta taşıyabilir.

Sıradanlığı ve sıradışılığı çok ince bir çizgide kendisine yaşam alanı ve söz söyleme platformu oluşturabilir.
Söylemi güncelliği, eylemi tarihsel bir süreci barındıran, insanın olduğu yerde var olabilmesini sağlayan bir materyaldir.
Post moderndir.
 

Ben Ve Beton

 

Sanat yaparken mesaj verenler, görsel matematiği ön plana çıkarmaya çalışanlar, boyayanlar, yontanlar, düzenleme yapanlar ve farklı medya-mecra kullananlara kendi estetik anlayışında güzellikler ile sunanlara sözümü söylemek için; yıllardır kafa yorduğum bulgularımı adım adım anlatma adına önce beton tuvaller yaptım. Bu ilk adım dı.

 

ikinci adımda "betonun halleri" ni anlatıyorum.
Kentlere, yerleşimlere,yerleşkelere yayılacağım, betonun kullanıldığı her yerde olacağım. Zeminde ve tavanda, iç ve dış mekanlarda güzelleştirmek ve mesaj verme adına üzerine yapılan herşeyin zemini benim artık.

 

Müzelerden, galerilere, kamusal ve kurumsal binalardan sokaklara, caddelere kadar...
Metropolün en popüler materyalinin özü ,evrensel bir materyali sahipleniyorum.

Bu materyalin (beton) en yalın hali ile heryerde karşınıza çıkabilirim. Bir kentin sokaklarında, kentten kente giderken geçtiğiniz köprülerde, viyadüklerde, girdiğiniz tünellerde yol kenarındaki inşaatlarda. istinad ve bahçe duvarlarında, bir parkın gezinti yollarında, okullarınızda vs.
Doğduğunuz hasteneden sonsuzluk uykusuna yattığınız mezarlıklara kadar her yerde ben olacağım.
Beton ile ayırıp, kavuşturacağım, ürküteceğim, koruyacağım, çıkmazlarınız olurken yeni bir çıkışa bağlayacağım. Düz bir alan iken, labirent. Önünüzde aşılması zor dik bir duvar iken merdiven olabileceğim. En minimal olan eylemlerimle hayatınızı değiştirme gücüne sahip iken en maksimal halim ile çirkinleşeceğim.... Güzelleşeceğim.

Bu güne kadar sanat adına yapılan ve öyküler anlatan herşeyden uzaklaşıp öykünün kendisini sunacağım insanlara. Gerek galeri mekanlarında, gerek kamusal alanda bir materyalin tarihten günümüz çağdaş düşüncesine kadar  geldiği süreçte sosyolojiden, psikolojiye kadar neleri etkileyebileceğini kanıtlayacağım.


Çünkü;Bence sanat yapan insanın görevi; uyarıcı misyonu farklı boyutlara taşıyıp insanları düşünsel tekrardan kurtarıp başka bir yola itmek olmalı diye düşünüyorum. Herkes birbirinin yaptığını tekrarlamaya başladı gezegende. globalleşmenin sanatı henüz yapılmadı.

 

Beton evrenseldir.

Sanat kabuk değil boyut değiştirmeli. Çağa ayak uyduran değil, çağdan aldıklarıyla yeni bir çağ açan oluşum ve düşüncelere gereksinim hergün daha da artıyor.
Sıradışı... Akıldışı... Oluşumlara imza atmak çok önemli.

Birbirini takip eden oluşumların tümünü kapsayacak ve bunları yapanlara yol açacak çok yeni bir oluşumun sunumunu, bu evrensel materyal ile gerçekleştirmek hedefindeyim.

 

Görsel sanatların tüm dallarında kavrayıcı ve kapsayıcı dili, tek bir materyal ile hergün karşınıza çıkan, görmezden geldiğiniz,sanatçının bireyselliğini ve neleri sahiplenebileceğini benim betonla ilişkim kanıtlıyor.

 

Yaşayıp, yapıp, tüketeceğim.
Sokağı biliyorum, dünyanın tüm metropollerinin sokaklarında kendime yaşam alanı yaratabilirim.

Kendime alan yarattığım her yerde bedenimin olması gerekmiyor.

Görmezden geldiğiniz herşeyi sizlere fark ettirerek heryerde olabilirim.

Büyük kentlerin duvarlarındaki küçük detaylarında kendimi saklayabilirim. 

Tüm kenti kapsayabilirim de.

 

İzleyicinin işlerim ile tanışması sonrası algıda seçiciliği sayesinde devamlı onunla olacağımı biliyorum. Ben insanlara kentsel imgeler yüklemek için varım.''

 

Harun ANTAKYALI
 İstanbul 2012