Çevrimiçi üyeler    
Çevrimiçi üyeler :
Çevrimiçi ziyaretçiler :
» Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi » Çağdaş Türk Sanatçıları » Sanatçı Detayı  
Google Sitede
ÜNLÜ TÜRK SANATÇILARI
GÜNÜMÜZ TÜRK SANATÇILARI
ÜNLÜ YABANCI SANATÇILAR
SANATÇI
Hale GÜNGÖR
 
«« Geri dön
 


HALE GÜNGÖR

(1981, Adana)

1981 yılında Adana'da doğan Hale Güngör, 1986 yılında İsviçre'nin Alman kesimindeki Mollis kasabasına taşındı. 1989 yılında İstanbul'a döndü. 1993’te başlayan Robert Kolej dönemi sırasında İrfan Korkmazlar ile heykel, Gülçin Aksoy ile resim çalıştı. 2000 yılında Parsons School of Design'da güzel sanatlar eğitimi almak üzere Paris'e taşındı. 2004 yılında halen çalışmakta olduğu İstanbul'a döndü.

Sanatçı, çalışmalarının çıkış noktasını ve temel fikrini şöyle anlatıyor:

“Nasıl okul yıllarında her 10 Kasım’da Atatürk’e saygı duruşunda duruluyorsa, ben bir ömür boyu çocukluğun önünde saygı duruşundayım. Tek başına vakit geçirmekten mutlu olmayı en iyi becerebilenlerin hiç şüphesiz çocuklar olduğuna inanıyorum ve mesleğimin gereği hala tek başına vakit geçirirken bundan keyif almaya çabalıyor ve resim yaparken oyun oynamaya devam ediyorum. Sancılı bir büyüme sürecine girdiğimi farkettiğimde; bu yolda ilerlemek yerine, geriye bir adım atıp dosdoğru çocukluğuma dönmeyi tercih ettim ve resim yapmak bana çocuk kalma lüksünü sundu. D.W. Winnicot’un söylediği gibi; ‘Oyunda, ve sadece oyunda keşfeder insan kendini.’ Benim resmim çocuk kalma inadına dair ve bireysel mutluluk adınadır.”

Hale Güngör (Kasım 2006)

 

"Neredeyse tamamen kırmızı ve pembe tonlarında yapılmış olan 'Lazy Bird' adlı resimde önümüzden çimen yeşili pencereleri olan iki tren vagonu geçiyor. Görünen dolunay, aralarından bir fener geçen vagonların üstünde duran kuşları aydınlatıyor. Fenerin ışığı, Güngör'ün mahrem simgeciliğini vurgular bir şekilde dolunayınkini aksettiriyor. Alt kısımda; sağda izole bir el trenin vagonlarından birisini sıkıca tutuyor gibi görünürken, bir çiçeğin yanında eski moda bir telefon havada yüzüyor. Bu bileşenler kolaylıkla anlaşılmıyor.

 

Güçlü teknik becerileri, öykü anlatma eğilimiyle birlikte Güngör'ün şaşırtıcı bir cazibeye sahip ve icat dolu resimler yaratmasına imkan veriyor. Güngör içgüdüsel olarak kompozisyonun düz yüzeyinin ötesinden yankılanan duyguları resmediyor; çabalarında gizem
tarafından hafifçe kırılan bir acayiplik var."

Jonathan Goodman ( New York City'de yaşayan şair ve sanat eleştirmeni J.Goodman halen Art in America, Sculpture gibi yayınlar ve ArtCritical internet dergisine yoğun bir şekilde yazmaya ve New York'taki Pratt Institute ve Parsons School of Design'da öğretim görevliliğine devam ediyor.)