Çevrimiçi üyeler    
Çevrimiçi üyeler : 0
Çevrimiçi ziyaretçiler : 20
» Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi » Çağdaş Türk Sanatçıları » Sanatçı Detayı  
Google Sitede
ÜNLÜ TÜRK SANATÇILARI
GÜNÜMÜZ TÜRK SANATÇILARI
ÜNLÜ YABANCI SANATÇILAR
SANATÇI
Semra GÖNEY
 
«« Geri dön
 

 

SEMRA GÖNEY
(1949, İstanbul)

İstanbul 1949. 1970, I.T.I.A.'dan mezun oldu. 1970-71, ABD New York'ta çeşitli müze ve galerilerde incelemelerde bulundu. 1971, Mimar Sinan Üniversitesi Prof. Dinçer Erimez Atölyesine girdi. Desen çalışmaları yaptı. 1976-80, Prof. Devrim Erbil'le çalıştı. 1982-87, Ressam Atilla Tos'la çalıştı. 1990-94, Mehmet Güleryüz'le Bilsak'ta çalışmalarına devam etti. Plastik Sanatlar Derneği üyesi olan Semra Göney, evli ve iki çocuk sahibidir.

KARMA SERGİLER 

1978 Resim ve Heykel Müzesi açıkhava sergisi, İstanbul
1978 Kartal Belediyesi açıkhava sergisi, İstanbul
1984 Sanatçılar Derneği karma sergisi, İstanbul
1986 Ziraat Bankası karma sergisi, İstanbul
1987 Gültekin Elibal Galerisi, Kişisel sergi, İstanbul
1988 Haluk Elbe Galerisi karma sergisi, Bodrum
1989 Tekel yarışmalı sergisi, İstanbul
1989 İş Bankası Sanat Galerisi, Kişisel sergi, İstanbul
1990 Kadıköy Merkez Sanat Galerisi karma sergisi, İstanbul
1993 Atatürk Kültür Merkezi grup sergisi, İstanbul
1995 Taksim Sanat Galerisi, Kişisel sergi, İstanbul
1995 Tekel yarışmalı sergisi, İstanbul
1997 Ares Sanatevi, Kişisel sergi, İstanbul
1998 Taksim Sanat Galerisi, Kişisel sergi, İstanbul
1999 Tekel yarışmalı sergisi, İstanbul
1999 DYO yarışmalı sergisi Başari Ödülü, İstanbul
1999 Bilsak 15. Yıl grup sergisi Elhamra Sanat Galerisi, İstanbul
1999 Tüyap Sanat Fuarı, İstanbul

 

*   *   *

"Hemen her döneminde başkalaşmayı benimseyen bir sanatçı oldu Semra Göney. Son sergisindeki yapıtlarının en temel özelliği, statik bir ilke veya mantığa dayalı çerçevenin neredeyse sıfırlanması. Son resimlerinde şiddetli ve güçlü bir deprem var. Bu son resimler, sanatçının kendi sanat sisteminin tutsağı olmadığını da ortaya koyması açısından ayrıca önemli. Sanatçı, her döneminde olduğu gibi bu son resimlerinde de kompozisyonlarını oluşturan elemanlar arasında heterojen bir bakışı tercih ederek, bu eylemiyle negatif diyalektikten yana durduğunu da ortaya koyuyor. Bu durum, son yapıtlarında iyice belirginleştiği gibi, sanatçıyı Arte Povera, Video Art, Art Brut, vb gibi "deneyimi" ve "deneyimleme"yi ön plana alan sanat tavırlarının bazı felsefî hallerine de yakınlaştırıyor. Ayrıca son resimlerinde romantizm, "tinin manzaraları" şeklinde kendine bir yer buluyor. "Gözden tine ulaşan" romantik algı süreci ters çevrilerek, "tinden göze ulaşan" bir sürece dönüştürülüyor."