Çevrimiçi üyeler    
Çevrimiçi üyeler :
Çevrimiçi ziyaretçiler :
» Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi » Çağdaş Türk Sanatçıları » Sanatçı Detayı  
Google Sitede
ÜNLÜ TÜRK SANATÇILARI
GÜNÜMÜZ TÜRK SANATÇILARI
ÜNLÜ YABANCI SANATÇILAR
SANATÇI
Arda DİBEN
 
«« Geri dön
 

 

ARDA DİBEN

 

"Herhangi bir imza borcu için gelinen devlet dairesinde: öfkeli, bezgin, soluk soluğa,  kendimden önce atılan imzaları izler gibiyim Arda Diben'in resimlerine bakarken... Hani kaşını güzünü incelediğim, hangi harfi uzatmış. İsminin baş harfini nerede kullanmış. Soy isminin baş harfini nerede kullanmış. Hangi harfi karizmatik ve özgüvenli bir yetiyle esnetmiş, yaymış, süslemiş...  Neresinde ince, uzun bir çizgi kullanmış. Neresinde ukalaca, büyük bir çizgi hareketi yapmış ve kalem, imza kutucuğunu hangi harfte terk etmiş... Tavırlı, küfredilir gibi atılan imzaları çağrıştırıyor bana bu resimler... Kağıdı yer yer  üzen, inciten, hatta yüzeyde tükürük gibi duran ussal bir şiddetteki imzalardan... Kalemi tutarken parmaklarında oluşan basıncı, sinirli sinirli burundan alınan nefesi hisseder gibiyim. Gizli bir muhalefet... Resimlerinden hayatını  çıkarabileceğimiz  kişilerden de Arda Diben. Resimlerindeki istif gücü- bulaşık makinesini yerleştirmesinden. Resimlerinde  tek nefeste yapılmış gibi gözüken performansın bir günde 10 bölüm The Sopranos dizisi izlemesinden. Beyaz çizgilerin resmi ısırmasını kişinin Arjantin dogosu sahip olmak isteyişinden çıkarsayabilirim şahsen! Yaşama yeniden gelse Arda Diben yine aynı resimleri yapacaktır eminim. Tıpkı yaşam yeniden kurulsa yine sadece kahvelerde iş arayan kişilerin olacağı gibi! Tıpkı Morandi'nin yine şişe resmetmeye devam edeceği gibi...  Yine aynı istifleme, yine birbirine kardeşlik derecesinde yakın çizgiler. Yine spirallere, karelere, çizgilere yer-yuva edindirmesi gibi. Yine yüzey paylaşımında çizgilerin, lekelere karşı hep galip geleceği gibi... Tuvalin dışına taşan kompozisyonu, renk konusundaki cimriliği, çizgilerin rekabet içindeki dinamizmi, imgelerin yalnızlığı ve herhangi bir nesneye ihtiyacı olmayışındaki coolluğu, resimden öte desene, fırçadan önce kaleme ihtiyaç duymasının da olacağı gibi! Tıpkı fabrikalar olmasa Karabük diye bir kentin olmayacağı gibi. Tıpkı Arda Diben İzmit'li olmasa belki de bu resimlerin de olmayacağı gibi... Aslında anlaşmanın bir başka şekli ve dili daha vardır: duygular ve görüntüler,  Tarkovski . Arda Diben'in duyguları ve görüntüleriyle de anlaşmak gerekiyor günümüz dünyasında..."       

 

UMUT  SAYAR