Çevrimiçi üyeler    
Çevrimiçi üyeler :
Çevrimiçi ziyaretçiler :
» Görsel Sanatçılar Ansiklopedisi » Çağdaş Türk Sanatçıları » Sanatçı Detayı  
Google Sitede
ÜNLÜ TÜRK SANATÇILARI
GÜNÜMÜZ TÜRK SANATÇILARI
ÜNLÜ YABANCI SANATÇILAR
SANATÇI
Ayla ALGÜNER
 
«« Geri dön
 

 

AYLA ALGÜNER

(1963, Ankara)

 

1963 yılında Ankara'da doğan Ayla Algüner, Sanat yaşamına 2001 yılı Eylül ayında Artdiye Sanat Galerisi'nde Gürkan Akın'dan resim ve seramik eğitimi alarak başladı. Daha sonra Prof. Dr. Hüsnü Dokak ve Işıl Özışık'tan resim dersleri aldı. Halen suluboya çalışmalarına Orhan Gürel ve Haluk Evitan'la devam etmektedir.

 

Sanatçının yurt içi ve yurt dışındaki özel koleksiyonlarda eserleri vardır.

 

Sanatçı halen Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası, Kültür Sanat ve Sosyal Etkinlikler Müdürlüğü'nde görev yapmaktadır.

 

Ayla Algüner'in Resimleri Üzerine;

Yaratma arzusu, sanat üretimini güdüleyen, onu ilginç ve çekici hale getiren temel bir değerdir. Daha çok sanatçı kimliğini bütünleyen bu olgu, bakışla ve yorumla dığı dünyayı tamamlama isteğ i ve çabası olarak da açımlanabilir. Sanatçının dış dünyada gördüğü trajik eksikliği, kendi halinde giderme çabası ise, bir tespit ve öneriler yığını olarak sonuçlan/a/mayan döngüsel bir davranıştır aslında...

 

Kimlik ve kişilik özellikleri açısından kendini bu yükümlülük alanında hisseden Ayla Algüner; geliş tirmeye çalıştığı görsel dil ile, sözünü ettiğimiz kapsamdaki serüvenine devam etmektedir. En zorlu resim tekniklerinden biri olan suluboya ile kendini, duygu ve düşüncelerini ifade eden Ayla Algüner, giderek sevgi ve sempati düzeyini aşan estetik vurgularla zenginleşmiş bir anlatım gücüne ulaşmış durumdadır.

 

Özelikle portre yorumlarında gözlenen, modele yönelik psişik gerekçeli okuma süreci, Algüner'in bakışına yönelik ayrıcalıkları hemen ortaya çıkarır. Bu tekniği kullanan ressamların hızla tutsağı olduğu, resmi gösterişli kılan vurgulara kayıtsız kalan Algüner, doğrudan doğruya gördüğü ile alâkalı, resmi plastik bir boyama ve biçimleme sorunu olarak kavrayan gelişmeci bir yenilikçi bir tavır içindedir. Arkada olanı görme diyebileceğimiz bu ayrıcalık, Algüner'in çalışmalarını daha boyutlu kılan, yer yer onu ekspressif bir karaktere kavuşturan, büyüdükçe ve karıştıkça etkili olan bir öneme sahiptir. Çünkü bu karmaşayı, görsel bütünlüğe dönüştüren temel etken Algüner'in iç dünyası ve resimle kendini ifade etme kararlılığıdır.

 

Bu dinamik ve sıradışı görme eyleminin sonuçlarını merakla izlemeye devam ediyoruz.

 

Prof. Mümtaz SAĞLAM